CARLAT.com - vieta, kur komforts satiekas ar izturību

How to Remove Road Salt from Your Vehicle

Kā noņemt ceļu sāli no auto

, autors Mia Beewen, 11 min lasīšanas laiks

Ceļu sāls ziemā ir viens no galvenajiem auto korozijas iemesliem. Uzzini, kā pareizi to noņemt un kāpēc mazgāšanu vajag apvienot ar NHOU pretkorozijas apstrādi ilgtermiņa aizsardzībai.

NHOU: Kā noņemt ceļu sāli no auto — Automazgātava vs. pretkorozijas apstrāde

Kā noņemt ceļu sāli no auto

Automazgātava vai pretkorozijas apstrāde — kas patiesi pasargā tavu auto?

Autovadītāji vēlas, lai auto izskatās labi un kalpo ilgi. Ziemā ceļu sāls būtiski paātrina koroziju — īpaši apakšā, šuvēs un dobumos. Vai paļauties uz biežu mazgāšanu, ieguldīt profesionālā pretkorozijas apstrādē, vai apvienot abus? Šajā ceļvedī uzzināsi, kā pareizi noņemt sāli un kā NH Oil Undercoating (NHOU) nodrošina aizsardzību, ko mazgāšana viena pati nespēj.

Kāpēc ceļu sāls ir kaitīga

Pretsala līdzekļi — nātrija, magnija un kalcija hlorīdi — veido elektrolītu, kas paātrina koroziju. Mitrums + skābeklis + sāls ir ideāla vide rūsai. Īpaši pakļauta ir apakša, bremžu un degvielas trubas, apakšrāmji, piekares elementi, šuves un slēptie dobumi.

Ātrie fakti

  • Hlori ir higroskopiski — piesaista un notur mitrumu.
  • Sāls šķīdums pielīp metālam un iekļūst šuvēs, kur skalošana netiek klāt.
  • Sasalšanas–atkušanas cikli iedzen sāļo mitrumu vēl dziļāk.

Tipiskas rūsas zonas

  • Riteņu arkas un sliekšņu malas
  • Apakšrāmis, sviras, atsperes
  • Bremžu/degvielas trubas, stiprinājumi
  • Šuves, punktmetinājumi, apakšas dobumi
↑ Atpakaļ uz augšu

Automazgātava: ko tā izdara (un ko ne)

Automazgātava ir acīmredzama izvēle virsbūves kopšanai — tā noņem netīrumus, vaļēju sāls nosēdumu, kukaiņus u.c. piesārņotājus.

Ieguvumi

  • Atjauno spīdumu un pasargā lakas slāni
  • Uzlabo redzamību (stikli, spoguļi, lukturi)
  • Noņem virspusējus piesārņotājus pirms tie iegraužas

Ierobežojumi

  • Apakšas skalošana var nesasniegt šuves un dobumus
  • Sāls šķīdums pielīp metālam arī pēc ātras skalošanas
  • Augstspiediena strūkla viena pati neitralizē hlorīdus
↑ Atpakaļ uz augšu

Kāpēc mazgāšana nav rūsas aizsardzība

Bieža mazgāšana nereti tiek uztverta kā garantija pret rūsu. Tā palīdz, bet mūsdienu pretsala šķīdumi (piem., magnija hlorīds) ļoti stipri pieķeras apakšai un ne vienmēr tiek pilnībā noskaloti — īpaši no šuvēm un slēptiem stūriem.

Svarīgi: Daudzas automazgātavas ūdeni recirkulē. Šādas sistēmas nav paredzētas izšķīdušo sāļu pilnīgai izņemšanai, tāpēc nelieli atlikumi var palikt uz virsmām.

↑ Atpakaļ uz augšu

Risinājums: NHOU pretkorozijas apstrāde

Ilgtermiņa korozijas kontrolei — it īpaši apakšā — nepieciešama profesionāla apstrāde. NH Oil Undercoating (NHOU) ir plūstošs, pašatjaunojošs pārklājums, kas ieplūst šuvēs, pārlaidumos un grūti pieejamās vietās, kur rūsēšana sākas. Tas izspiež mitrumu, bloķē sāli un veido aizsargplēvi.

Galvenie ieguvumi

  • Bloķē mitruma un sāls iekļūšanu
  • Iekļūst dobumos un ciešās šuvēs
  • Būtiski samazina rūsas veidošanos
  • Pagarina auto kalpošanas laiku un vērtību
  • Samazina nākotnes remonta izmaksas

Padoms

Uzklāt reizi gadā, vēlams pirms ziemas. Augstas šļakatu zonas (arkas, sliekšņi) var atsvaidzināt sezonas laikā, ja brauc ikdienā pa sālītām ielām.

↑ Atpakaļ uz augšu

Kā noņemt ceļu sāli (soli pa solim)

Izmanto šo drošo un atkārtojamo procesu, kad redzami sāls nosēdumi vai pēc braukšanas pa sāls šķīdumu.

Kas būs vajadzīgs

  • Siltāks ūdens (ja iespējams) un šļūtene/augstspiediena mazgātājs
  • pH-neitrāls auto šampūns un atsevišķs riteņu tīrītājs
  • Mikrošķiedras cimdi (atsevišķi virsbūvei un apakšējām zonām)
  • Mīkstas birstes riteņu mucām un priekšai
  • Apakšas skalošanas uzgalis vai zems smidzinātājs
  • Mikrošķiedras dvieļi vai auto žāvētājs

No kā izvairīties

  • Saimniecības abrazīvi vai agresīvi attaukošanas līdzekļi uz krāsas
  • Spiediena sprauslas virzīšana tieši blīvējumos un konektoros
  • Mazgāšana stiprā salā bez apsildāmas telpas
  1. Rūpīgi noskalo. Noņem vaļīgo sāli no augšas uz leju. Vispirms izskalo arkas un apakšu, lai nesasmērētu jau tīras virsmas.
  2. Mērķē uz apakšu. Ar apakšas uzgali izskalo balstiekārtas kabatas, sliekšņu malas un apakšrāmi ar garām vilkēm.
  3. Putas un iedarbība. Uzklāj putas un atstāj 2–4 minūtes. Virsmai nedrīkst ļaut nožūt.
  4. Kontaktmazgāšana. Divu spaiņu metode; atsevišķs cimds zemajām zonām, sliekšņiem un aizmugures daļai.
  5. Riteņi un arkas. Izmanto atbilstošus līdzekļus un birstes, izskalo aiz spieķiem un arku iekšpusē.
  6. Noskalo un pārbaudi. Noskalo no augšas uz leju; atkārtoti izskalo apakšu un šuves. Ja redzami krītaini sāls plankumi, atkārto lokāli.
  7. Pilnībā nosusini. Izpūt spoguļus, durvju ailes, dekorus un degvielas vāciņa zonu. Pilnīga žāvēšana samazina traipus un mitruma ieslēgumus.
  8. Aizsargā. Uzklāj sealantu/vasku krāsai un ieplāno NHOU apstrādi apakšai un dobumiem.

Sāls uz grīdas paklājiņiem? Izšķīdini ar siltu ūdeni un audumam drošu līdzekli. Uzsūc ar lupatu (neberzē), tad izžāvē.

↑ Atpakaļ uz augšu

Cik bieži mazgāt ziemā

Laiks

  • Nomazgā pāris dienu laikā pēc intensīvas saskares ar sāli.
  • Centies mazgāt virs 0 °C vai telpās.
  • Pēc ceļu iepriekšējas apstrādes ar sāls šķīdumu — izskalo apakšu pēc iespējas drīzāk.

Biežums

  • Viegls ziemas režīms: reizi 1–2 nedēļās
  • Ikdiena pa sālītām ielām: apakšas skalošana ik pēc 3–7 dienām
  • NHOU apstrāde: reizi gadā (vēlams pirms ziemas)
↑ Atpakaļ uz augšu

Mazgāšana + pretkorozija = pilna aizsardzība

Nav jāizvēlas tikai viens — kombinācija dod labāko rezultātu.

Automazgātava Pretkorozijas apstrāde (NHOU)
Noņem virspusējus netīrumus un vaļīgo sāli Specifiski aizsargā apakšu un dobumus
Uzlabo izskatu un redzamību Novērš ilgtermiņa rūsas veidošanos
Nepieciešama regulāra kopšana Ieteicama reizi gadā
Lieliski krāsai, stikliem un dekoram Lieliski apakšrāmim, šuvēm un slēptiem dobumiem
↑ Atpakaļ uz augšu

Pazīmes, ka auto vajag aizsardzību

  • Redzama virsrūsēšana uz apakšas elementiem
  • Lobās rūpnīcas pārklājums vai ir drūpoši nosēdumi
  • Noturīgs balgans/pelēks sāls plīvurs pēc mazgāšanas
  • Brūni pleķi pie šuvēm, sliekšņu malām un metinājumiem

Pēc apstrādes

NHOU atstāj aizsargplēvi, kas laika gaitā “iekrabojas” šuvēs un palīdz izspiest mitrumu.

↑ Atpakaļ uz augšu

BUJ

Vai tikai mazgāšana pasargā no rūsas?

Mazgāšana palīdz, bet tā nav pilns risinājums. Sāls un mitrums var palikt šuvēs un dobumos. NHOU ir paredzēts tieši šo zonu ilgtermiņa aizsardzībai.

Vai NHOU ir drošs moderniem auto un EV?

Jā, uzklāj apmācīti speciālisti, izvairoties no jutīgām komponentēm. Elektroauto gadījumā ievēro ražotāja norādes par HV sistēmām un konektoriem.

Cik ilgi kalpo NHOU apstrāde?

Parasti ap gadu skarbos apstākļos; augstas šļakatu zonas var prasīt atsvaidzināšanu. Ieteicama ikgadēja pārbaude.

Vai būs netīrumi/notecējumi?

Neliels notecējums īsi pēc uzklāšanas ir normāls; servisā tiek izmantota maskēšana un kontrolētas metodes.

Vai varu uzklāt pats?

Var, ja ir piekļuve un rīki, taču profesionāls serviss nodrošina pilnvērtīgu dobumu apstrādi un sagatavošanu.

↑ Atpakaļ uz augšu

Secinājumi un nākamie soļi

Tīra virsbūve ir svarīga, bet īstā aizsardzība sākas zem tās. Regulāra mazgāšana noņem netīrumus un vaļīgo sāli, kamēr NHOU pretkorozijas apstrāde bloķē mitrumu un sāli tieši vietās, kur rūsēšana sākas. Kopā tie palīdz saglabāt vērtību, drošību un samazināt remontu izmaksas — sezonu pēc sezonas.

Gatavs pilnai aizsardzībai ziemai?

Piesaki NHOU apstrādi vai bezmaksas apakšas pārbaudi jau šodien.

Pieteikt apstrādi Saņemt piedāvājumu

↑ Atpakaļ uz augšu

Tagi


{"type":"root","children":[{"type":"heading","level":1,"children":[{"type":"text","value":"Bloga ziņas"}]}]}
  • How to keep mice out of your ATV

    , autors Mia Beewen Kā pasargāt ATV no pelēm?

  • How to Remove Road Salt from Your Vehicle

    , autors Mia Beewen Kā noņemt ceļu sāli no auto

  • NHOU Rust Protection – What? Why? How?

    , autors Mia Beewen NHOU rūsas aizsardzība – Kas? Kāpēc? Kā?

Pieteikties

Aizmirsāt paroli?

Vai jums vēl nav konta?
Izveidot kontu